I am trying to make a class to control our shuffleboard, I am wondering if there is a way to control a tabs grid size or grid gaps.
public class ShuffleDisplay {
private ShuffleboardTab _shuffleDrivetrainTab = Shuffleboard.getTab("Drivetrain")
private ShuffleboardTab _shuffleIntakeTab = Shuffleboard.getTab("Intake");
private ShuffleboardTab _shuffleTurretTab = Shuffleboard.getTab("Turret");
ShuffleboardLayout frontLeftWheel = _makeSwerveModuleList("Front Left Wheel", 2, 1);
ShuffleboardLayout frontRightWheel = _makeSwerveModuleList("Front Right Wheel", 2, 2);
ShuffleboardLayout backLeftWheel = _makeSwerveModuleList("Back Left Wheel", 2, 3);
ShuffleboardLayout backRightWheel = _makeSwerveModuleList("Back Right Wheel", 2, 4);
public ShuffleDisplay() {
//Front left
_addSwerveModuleWidget(frontLeftWheel, "Velocity", BuiltInWidgets.kDial, Map.of("Text", 0));
_addSwerveModuleWidget(frontLeftWheel, "Wheel Position", BuiltInWidgets.kNumberBar, Map.of("max", 5, "min", -5));
_addSwerveModuleWidget(frontLeftWheel, "Current", BuiltInWidgets.kTextView, Map.of("Text", 0));
_addSwerveModuleWidget(frontLeftWheel, "Number Slider", BuiltInWidgets.kNumberSlider, Map.of());
//Front right
_addSwerveModuleWidget(frontRightWheel, "Velocity", BuiltInWidgets.kDial, Map.of("text", 0));
_addSwerveModuleWidget(frontRightWheel, "Wheel Position", BuiltInWidgets.kNumberBar, Map.of("max", 5, "min", -5));
_addSwerveModuleWidget(frontRightWheel, "Current", BuiltInWidgets.kTextView, Map.of("Text", 0));
_addSwerveModuleWidget(frontRightWheel, "Number Slider", BuiltInWidgets.kNumberSlider, Map.of());
//Back left
_addSwerveModuleWidget(backLeftWheel, "Velocity", BuiltInWidgets.kDial, Map.of("text", 0));
_addSwerveModuleWidget(backLeftWheel, "Wheel Position", BuiltInWidgets.kNumberBar, Map.of("max", 5, "min", -5));
_addSwerveModuleWidget(backLeftWheel, "Current", BuiltInWidgets.kTextView, Map.of("Text", 0));
_addSwerveModuleWidget(backLeftWheel, "Number Slider", BuiltInWidgets.kNumberSlider, Map.of());
//Back right
_addSwerveModuleWidget(backRightWheel, "Velocity", BuiltInWidgets.kDial, Map.of("text", 0));
_addSwerveModuleWidget(backRightWheel, "Wheel Position", BuiltInWidgets.kNumberBar, Map.of("max", 5, "min", -5));
_addSwerveModuleWidget(backRightWheel, "Current", BuiltInWidgets.kTextView, Map.of("Text", 0));
_addSwerveModuleWidget(backRightWheel, "Number Slider", BuiltInWidgets.kNumberSlider, Map.of());
_addDrivetrainWidget(_shuffleDrivetrainTab, "Gyro", BuiltInWidgets.kGyro, Map.of());
_addDrivetrainWidget(_shuffleDrivetrainTab, "Speed", BuiltInWidgets.kNumberBar, Map.of("max", 15, "min", -15));
}
private ShuffleboardLayout _makeSwerveModuleList(String name, int x, int y) {
return Shuffleboard.getTab("Drivetrain")
.getLayout(name, BuiltInLayouts.kList)
.withSize(x, y)
.withPosition(columnIndex, rowIndex)
.withProperties(Map.of("Label Position", "HIDDEN"));
}
private void _addSwerveModuleWidget(ShuffleboardLayout layout, String name, BuiltInWidgets widget, Map props) {
layout.add(name, 0)
.withWidget(widget)
.withProperties(props);
}
private void _addDrivetrainWidget(ShuffleboardTab tab, String name, BuiltInWidgets widget, Map props) {
tab.add(name, 0)
.withWidget(widget)
.withProperties(props);
}
}
"title": "Drivetrain",
"autoPopulate": false,
"autoPopulatePrefix": "",
"widgetPane": {
"gridSize": 64.0,
"showGrid": false,
"hgap": 12.0,